středa 14. května 2014

Pravé Italské Tiramisu


Tento článek bude takový neobvyklý. Jelikož velmi ráda peču a když najdu nějaký velmi dobrý recept, dokážu skočit do obchodu a pak začít na tom pracovat. Tiramisu byl pravděpodobně můj první dort, který jsem udělala a ingredience jsem si trochu upravila podle svého a podle mě je výborný! Tak se pusťme do postupu.

INGREDIENCE NA PLECH 30X20 (cm)

2 balíčky dlouhých piškotů (cca. 32 kusů) 
750 g mascarpone (snažte se to nenahradit ničím jiným, prodává se hlavně v Lidlu) 
1 balíček vanilkového cukru 
6 vajec (na 200 g je třeba 2 vejce) 
cca 4 lžíce krystalového cukru (dle chuti) 
instantní káva 
kakao
pečicí papír



POSTUP: 

Jako první si do jedné skleničky si dáme jednu lžičku kávy a jednu lžičku kakaa a do druhé uděláme to samý a nalijeme horkou vodu a dáme do lednice, aby to bylo studený. Bude možnost, že budete mít menši plech, udělejte jen jednu skleničku nebo jednu a půl. 



Nyní budeme potřebovat dvě velké misky. Do jedné dáme všechen mascarpone, poté vejce a oddělíme žloutek od bílku tím, že bílek bude v jiné misce a žloutek v misce s mascarpone. Bílek vyšleháme, aby vznikla šlehačka a poté přidáme i vanilkový cukr a zas šleháme. Šlehač musí být čistý a suchý 




Teď do misky, kde je žloutek s mascarpone přidáme cukr dle chuti, já přidávám 4 lžíce a je to podle mě akorát, je to jen na vás poté zas šleháme, aby vznikl krém. Až vznikne krém, přidáme 'šlehačku' a zas šleháme. Aby se dodala chuť, můžeme přidat 2 lžičky instantní kávy. 











Pokud káva není stále studená, budeme muset dát krém do lednice a počkat, až bude káva studená. 
Nyní přejdeme k další části, bude dobré, když na plech dáme pečicí papír, protože až budeme krájet, může se zničit. Dlouhé piškoty namáčíme do kávy a pak skládáme na plech. viz fotka. 




Rozetřeme krém na piškoty, aby se dostal do všech krajů a zas budeme skládat piškoty na krém. Já většinou mám 3 patra krému a 2 patra piškot, tohle je zas jen na vás. 


Jako poslední posypeme kakaem a dáme min. přes noc do lednice (8 hodin), ale já dělám vždy den předem, aby krém doopravdy ztuhl. 


omlouvám se, že není dobře nakrájený Tiramisu, aby bylo vidět vše

Pokud budete Tiramisu zkoušet, určitě mi napište, jak jste si vedli a kdyby něco, stačí napsat. 

Budu se těšit na komentáře a dobrou chuť! 
Tití 



1 komentář:

  1. Vypadá to opravdu dobře, Určitě to vyzkouším! :)) já jsem dělala něco podobného s ovocem.

    OdpovědětVymazat